Träningsresa – Porto Myrina — powered by Playitas

Home // Träningsresa – Porto Myrina — powered by Playitas

Träningsresa – Porto Myrina — powered by Playitas

Välkommen till en träningsresa i samarbete med Swedish Training Camp, en träningsvecka med inspiration, kunskap och träningsglädje! Vi fyller dagarna med träning, sol, bad & härlig gemenskap på sporthotellet Porto Myrina – powered by Playitas. Swedish Training Camp inspirerar dig med deras passion och glädje för att få all i rörelse och fysisk utveckling. Kombinera detta med föreläsningar och god mat i en härlig gemenskap med likasinnade. Att få alla att känna sig välkomna och inkluderade är viktigt för oss. Vi är noga med detaljerna så att ni ska få en underbar upplevelse tillsammans med oss.

Vi har satt ihop ett komplett veckoprogram som passar alla och du väljer själv hur mycket eller hur lite ni själva vill delta i. Vi börjar sedan många år med powerwalks eller en energifull joggingtur på morgonen innan frukosten.

Varje dag kommer ni att kunna delta i våra populära StyrkeBoxen pass. I styrkeboxen utvecklar du dig i just styrketräning. Vi lägger fokus på tekniken och går igenom olika muskelgrupper varje dag. Varje dag kan du även välja att vara med på Cardio Hiit, som är ett konditionsbaserat pass i cirkelfysform. Här får du upp pulsen och det är all in. Förutom dessa populära och grymma pass har vi återkommande under veckan: core, rörlighet/Stretch,MRL,TABATA, boot camp, Löpskola och intervaller med tekniktips.

Om hotellet 

Porto Myrina är beläget på Limnos som är Greklands åttonde största ö. Hotellet ligger i grönskande omgivningar bara en kort promenad från staden Myrina – en orörd och charmig grekisk småstad.

Porto Myrina är en destination i sig, både för aktiva semesterfirare, proffsmotionärer och elitaktiva. Här finns aktiviteter för hela familjen och träningsmöjligheterna är omfattande både på land och till havs, oavsett om du väljer att träna själv eller i grupp.

Våra powered by Playitas-hotell garanterar hög nivå på allt från service till sportinfrastruktur, träning och hälsosam mat och de är skapade för såväl aktiva semesterfirare, proffsmotionärer och elitidrottare.

Vem kan följa med på resan?

Resan passar för alla, oavsett om du är i starten av din träning eller har tränat länge. Vi sätter stor vikt vid personlig kommunikation och att få alla att trivas. Det gör att ingen behöver känna sig ensam
Detta är även en resa där du enkelt kan resa ensam. Du träffar många nya vänner som du kommer ha fantastiskt kul med och minnen för livet.
Det går även bra att dela rum med annan resenär av samma kön, så slipper du betala för enkelrum. Detta anger du vid bokning.

Klassbeskrivning

Walk – Vi går fort så det rinner på ryggen.

Run – Distans eller intervaller, i omgivningarna runt hotellet.

Intervaller med tekniktips – Olika intervaller i backar, eller olika tidsintervaller. Vi går även igenom bra tips och teknik för att förbättra löpningen. Går bra att medverka även i powerwalking.

Styrkeboxen – Utveckling i styrketräning. Detta är vårt mest populära pass där vi tränar 3 muskelgrupper på ett pass samt en cardio del, där vi roterar i 4:a olika cirklar. Styrkeboxen återkommer varje dag under våra träningsresor och är uppskattat av alla både vana som ovana i gymmet. Vi hjälper alla till att ta nästa nivå och ni märker en utveckling på bara 1 vecka.

Cardio Hiit – Högintensiv träning för ökad kondition och fettförbränning. Detta är kontrasten till Styrkeboxen och vårt lika populära pass som styrkeboxen. Men nu snackar vi pulsträning. Upplägget är detsamma som Styrkeboxen dvs 4:a olika cirklar innehållande olika konditionsövningar. Det är baam, boom och all in. Cardio Hiit är även detta ett återkommande pass varje dag hela veckan. Perfekt för att få bättre kondis och köra slut på sig själv. Alla kan vara med då vi jobbar i tidsintervaller helt individuellt i gruppen.

MRL – Fokus på att stärka upp mage, rumpa och lår. Ett uppskattat pass för alla. Mycket bra för att även stärka upp kring knäleder och höfter och coren. Ett viktigt pass även för att förebygga skador.

Boot Camp – Träning i närområdet eller på stranden med kroppen och naturen som redskap. Kan förekomma boxinspirerande övningar. Mycket team work och high five. Lekfullt och kul.

Core Kroppskontroll med långsamma rörelse. Fokus på mage, rygg & rörlighet.

Strech & Avslappning  Vi mjukar upp och stretchar kroppen i långsamma rörelser. Vi akan både börja och avsluta med avslappning/mindfulness. Barfota på mattan med flödande musik.

TABATA– Svettfest med 100% kondition och Styrka. 20 sek arbete, 10 sek vila. Musik med nedräkning och nonstop. Enkelt och peppande för alla. Kan förekomma med eller utan redskap.

 

Våra instruktörer

Håkan Johansson
Håkan Johansson

Tennistränare, mental coach, personlig tränare & föreläsare.
0730-634 660
hakan@goldenwellness.se

Petra Alm-Johansson
Petra Alm-Johansson

Personlig tränare, inspiratör, hälsocoach & föreläsare.
0730-634 661
petra@goldenwellness.se